Conform legislației specifice în vigoare Biroul Resurse Umane, Sănătatea și Securitatea Muncii are următoarele atribuții:
- asigură recrutarea și angajarea personalului pe baza de competență, prin concurs conform prevederilor legale;
- organizează conform legislației în vigoare concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul propriu și verifică îndeplinirea de către participanți a condițiilor prevăzute de lege;
- urmărește respectarea legalității privind angajarea și acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislația muncii pentru personalul din aparatul propriu;
- operează efectiv în registrul general de evidență a salariaților, date cu caracter personal ale acestora, cu respectarea prevederilor Legii nr.677/2011 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date;
- analizează propunerile de structuri organizatorice ale compartimentelor Direcției de Asistență Socială a Municipiului Bacău și pregătește documentația pentru elaborarea organigramei Direcției de Asistență Socială a municipiului Bacău;
- pregătește documentația necesară în vederea elaborării Regulamentului de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Bacău, Regulamentului Intern și a altor instrucțiuni necesare bunei funcționări a Direcției de Asistență Socială a municipiului Bacău;
- pregătește documentația necesară întocmirii Statului de funcții;
- ține evidența fișelor de post și răspunde de corelarea acestora cu atribuțiile din Regulamentul de Organizare și Funcționare;
- controlează respectarea disciplinei muncii;
- efectuează lucrările legate de încadrarea, promovarea, definitivarea, delegarea sau încetarea contractului de munca al personalului angajat;
- verifică zilnic și lunar situația asistenților personali în plată, a celor sistați din plată pe cauze de încetare a contractelor de munca ale acestora, în condițiile legii;
- asigură și răspunde de luarea tuturor măsurilor de sănătate și securitate în muncă în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Bacău;
- organizează instruirea periodică la locul de munca a personalului cu privire la funcționarea, exploatarea și întreținerea echipamentelor tehnice în condiții de siguranță, cunoașterea și aplicarea normelor și instrucțiunilor de lucru și sănătate și securitate în muncă;
- păstrează confidențialitatea datelor din serviciul îndeplinit;
- asigură secretariatul Comisiei de Control Intern Managerial.