Conform legislației specifice în vigoare Biroul Resurse Umane, Sănătatea și Securitatea Muncii are următoarele atribuții:
1. reprezintă Direcţia de Asistenta Sociala a municipiului Bacău pe baza de mandat al directorului Direcţiei de Asistenta Sociala a municipiului Bacău, in fata instanţelor judecătoreşti de orice grad si a altor autorităţi;2. instrumentează cauzele in care Direcţia de Asistenta Sociala a Municipiului Bacău figurează ca parte (formularea cererilor de chemare in judecata, redactarea intampinarilor, declararea cailor de atac si alte acte solicitate de instanţa);3. formulează proiecte de convenţii, de statute, contracte, acte administrative;4. asigura baza de documentare juridica si legislativa a Direcţiei de Asistenta Sociala a municipiului Bacău;5. urmăreşte derularea contractelor civile, comerciale sau de altă natură, in care Direcţia de Asistenta Sociala a Municipiului Bacău este parte;6. formulează avize juridice scrise la solicitarea conducerii;7. răspunde la petiţii si oferă consultaţii juridice persoanelor fizice in legătura cu litigiile in care Direcţia de Asistenta Sociala a municipiului Bacău figurează ca parte;8. avizează pentru legalitate toate actele in care Direcţia de Asistenta Sociala a municipiului Bacău este parte;9. intocmeste si fundamentează proiectele de Hotărâri ale Consiliului Local Bacău si proiectele de decizii ale directorului Direcţiei de Asistenta Sociala a municipiului Bacău in domeniul sau de activitate;10. reprezintă Direcţia de Asistenta Sociala a municipiului Bacău in fata Notarului Public in vederea perfectării actelor cu caracter patrimonial si in raporturile juridice cu terţe persoane fizice sau juridice;11. tine evidenta cauzelor si a termenelor la dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;12. avizează legalitatea contractelor civile, comerciale sau de altă natură, incheiate de Direcţia de Asistenta Sociala a municipiului Bacău cu terţe persoane fizice sau juridice;