Compartiment Venit Minim de Incluziune - Direcția de Asistență Socială Bacău

Du-te la conținut

Animated textheadlineswords




Lista furnizorilor de servicii sociale o puteți consulta aici.

Direcția de Asistență Socială  Bacău
 este membră în organizațiile:
        În conformitate cu prevederile legii 296/2016 privind venitul minim de incluziune, a legii  226/2021  privind măsurile de protecție sociala în perioada sezonului rece, Compartimentul Venit Minim de Incluziune are următoarele atribuții:

  1. previne și combate marginalizarea socială a unor categorii populaționale supuse acestui risc prin măsuri specifice ce intra în competenta Consiliului Local;
  2. identifica persoanele și familiile care se găsesc în situații de marginalizare sociala;
  3. stabilește măsuri individuale pentru prevenirea marginalizării lor;
  4. intervine în situații de urgență, de abuz, neglijare, trafic, migrație și repatrieri, și prevenirea marginalizării sociale;
  5. asigura consilierea persoanelor cu scopul de a beneficia de drepturile stabilite prin Legea 416/2001 cu modificările și completările ulterioare;
  6. efectuează anchete sociale pentru verificarea situației solicitanților de drepturi stabilite prin actele normative mai sus menționate;
  7. face propuneri primarului pentru acordarea ajutorului social în bani, pregătește și întocmește documentația pentru stabilirea, modificarea, suspendarea, respingerea, și încetarea ajutorului social în termenul legal;
  8. face propuneri primarului pentru acordarea ajutorului de urgență în bani, pregătește și întocmește documentația pentru acordarea ajutorului de urgență;
  9. identifica forme posibile și eficiente de colaborare cu ONG-uri sociale pentru sprijinirea celor aflați în nevoie;
  10. aduce la îndeplinire Hotărârile Consiliului Local al municipiului Bacău privind măsurile de asistență și protecție socială stabilite pentru combaterea efectelor sărăciei extreme și pentru prevenirea excluziunii sociale;
  11. acordă ajutoare bănești către populație pentru plata cheltuielilor ocazionate cu încălzirea locuinței;
  12. organizează înhumarea persoanelor decedate pe raza Municipiului Bacău, fără susținători legali;
  13. gestionează cererile pentru stabilirea și acordarea alocației de susținere tuturor solicitanților din municipiul Bacău, conform Legii nr.277/2010;
  14. colaborează cu autoritățile și organismele cu atribuții în domeniul integrării socio-profesionale a populației de rromi pentru realizarea masurilor de protecție și sprijin a acestora;
  15. păstrează confidențialitatea datelor din serviciu;

Înapoi la cuprins