Biroul Beneficii Sociale are în componență două compartimente: Compartimentul Venit Minim Garantat, Alocații de Susținere și Compartimentul Alocații și Indemnizații Creșterea Copilului
În conformitate cu prevederile legii 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familie, a legii 416/2001 privind venitul minim garantat, a ordonanței de urgență 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece, Compartimentul Venit Minim Garantat, Alocații de Susținere are următoarele atribuții:
- previne și combate marginalizarea socială a unor categorii populaționale supuse acestui risc prin masuri specifice ce intra în competenta Consiliului Local;
- identifica persoanele și familiile care se găsesc în situații de marginalizare sociala;
- stabilește masuri individuale pentru prevenirea marginalizării lor;
- intervine în situații de urgență, de abuz, neglijare, trafic, migrație și repatrieri, și prevenirea marginalizării sociale;
- asigura consilierea persoanelor cu scopul de a beneficia de drepturile stabilite prin Legea 416/2001 cu modificările și completările ulterioare;
- efectuează anchete sociale pentru verificarea situației solicitanților de drepturi stabilite prin actele normative mai sus menționate;
- face propuneri primarului pentru acordarea ajutorului social în bani, pregătește și întocmește documentația pentru stabilirea, modificarea, suspendarea, respingerea, și încetarea ajutorului social în termenul legal;
- face propuneri primarului pentru acordarea ajutorului de urgență în bani, pregătește și întocmește documentația pentru acordarea ajutorului de urgență;
- identifica forme posibile și eficiente de colaborare cu ONG-uri sociale pentru sprijinirea celor aflați în nevoie;
- aduce la îndeplinire Hotărârile Consiliului Local al municipiului Bacău privind masurile de asistenta și protecție socială stabilite pentru combaterea efectelor sărăciei extreme și pentru prevenirea excluziunii sociale;
- acordă ajutoare bănești către populație pentru plata cheltuielilor ocazionate cu încălzirea locuinței;
- organizează înhumarea persoanelor decedate pe raza Municipiului Bacău, fără susținători legali;
- gestionează cererile pentru stabilirea și acordarea alocației de susținere tuturor solicitanților din municipiul Bacău, conform Legii nr.277/2010;
- colaborează cu autoritățile și organismele cu atribuții în domeniul integrării socio-profesionale a populației de rromi pentru realizarea masurilor de protecție și sprijin a acestora;
- păstrează confidențialitatea datelor din serviciu;
În conformitate cu prevederile legii 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, a ordonanței de urgență 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor și a legii 248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate, Compartimentul Alocații și Indemnizații Creșterea Copilului are următoarele atribuții:
- previne și combate marginalizarea socială a unor categorii populaționale supuse acestui risc prin masuri specifice ce intra în competenta Consiliului Local;
- identifica persoanele și familiile care se găsesc în situații de marginalizare sociala;
- stabilește masuri individuale pentru prevenirea marginalizării lor;
- intervine în situații de urgență, de abuz, neglijare, trafic, migrație și repatrieri, și prevenirea marginalizării sociale;
- asigura consilierea persoanelor cu scopul de a beneficia de drepturile stabilite prin Legea 416/2001 cu modificările și completările ulterioare;
- efectuează anchete sociale pentru verificarea situației solicitanților de drepturi stabilite prin actele normative mai sus menționate;
- face propuneri primarului pentru acordarea ajutorului social în bani, pregătește și întocmește documentația pentru stabilirea, modificarea, suspendarea, respingerea, și încetarea ajutorului social în termenul legal;
- face propuneri primarului pentru acordarea ajutorului de urgență în bani, pregătește și întocmește documentația pentru acordarea ajutorului de urgență;
- identifica forme posibile și eficiente de colaborare cu ONG-uri sociale pentru sprijinirea celor aflați în nevoie;
- aduce la îndeplinire Hotărârile Consiliului Local al municipiului Bacău privind masurile de asistenta și protecție socială stabilite pentru combaterea efectelor sărăciei extreme și pentru prevenirea excluziunii sociale;
- acordă ajutoare bănești către populație pentru plata cheltuielilor ocazionate cu încălzirea locuinței;
- organizează înhumarea persoanelor decedate pe raza Municipiului Bacău, fără susținători legali;
- gestionează cererile pentru stabilirea și acordarea alocației de susținere tuturor solicitanților din municipiul Bacău, conform Legii nr.277/2010;
- colaborează cu autoritățile și organismele cu atribuții în domeniul integrării socio-profesionale a populației de rromi pentru realizarea masurilor de protecție și sprijin a acestora;
- păstrează confidențialitatea datelor din serviciu.